Accounting and Financial Management - Advanced Level

Głównym celem studiów jest przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu zaawansowanej rachunkowości finansowej i zarządczej, finansów, podatków oraz analizy finansowej.
W programie szczególny nacisk położony został na praktyczny wymiar rachunkowości podmiotu gospodarczego.
Treści programowe prezentowane są w języku polskim oraz języku angielskim.
Absolwenci studiów mają możliwość uzyskania zwolnień z 5 egzaminów: F5 do F9 kwalifikacji ACCA.
Studia przeznaczone są dla:
a) absolwentów studiów licencjackich na kierunku Finanse i rachunkowość, którym przysługuje zwolnienie z egzaminów F1 do F4 wg klasyfikacji ACCA,
b) absolwentów studiów podyplomowych Accounting and Financial Management – Basic Level ,
c) osób, które zaliczyły egzaminy F1 do F4 wg klasyfikacji ACCA w standardowym trybie egzaminacyjnym
d) znajomością języka angielskiego na poziomie B2.
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się bez egzaminów wstępnych. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Program studiów obejmuje następujące bloki programowe:
Advanced Management Accounting 30 godz |
Advanced Financial Accounting 35 godz |
Taxation 45 godz |
Performance Measurement and Management 5 godz |
Preparation and Analysis of Financial Statements 35 godz |
Financial Management 30 godz |
Audit and assurance 30 godz |
Egzaminy końcowe 16 godz |
Treści programowe prezentowane są w języku polskim oraz języku angielskim.
Studia trwają dwa semestry. Studia rozpoczną się w październiku 2018 r.,
a zakończą się we wrześniu 2019 r. Zajęcia w I semestrze trwają od października do stycznia, w II semestrze od lutego do czerwca. Zjazdy odbywają się co dwa tygodnie w soboty i w niedziele.
Koszt Studiów wynosi 4800 zł za dwa semestry.
Opłatę można uiścić:
jednorazowo
30.10.2018 r.
w dwóch ratach po 2400 zł za semestr
I rata w terminie do dnia 30.10.2018 r.
II rata w terminie do dnia 15.02.2019 r.
w czterech ratach po 1200 zł
I rata w terminie do dnia 30.10.2018 r.
II rata w terminie do dnia 15.12.2018 r.
III rata w terminie do dnia 15.02.2019 r.
IV rata w terminie do dnia 15.05.2019 r.
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe zgłaszają swoją aplikację on-line na wybrane studia podyplomowe. Po dokonaniu aplikacji on-line, kandydaci składają dokumenty w formie papierowej.
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się bez egzaminów wstępnych. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Osoby przyjęte na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji zostaną zawiadomione przez Kierownika Studiów listownie o przyjęciu na studia, terminie uiszczenia opłaty za studia, terminie, miejscu i godzinie rozpoczęcia zajęć oraz o harmonogramie zjazdów w I semestrze.
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe składają w sekretariacie Katedry Rachunkowości następujące dokumenty:
- zgłoszenie (wniosek o przyjęcie),
- kwestionariusz osobowy,
- odpis lub kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych, poświadczoną przez upowaznionego pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP w Poznaniu (Budynek Altum UEP - czerwony wieżowiec, 5 piętro, p.513, tel. 61 856 92 39),
- osobiste zobowiązanie kandydata do wnoszenia w ustalonych terminach opłat za studia albo zobowiązanie podmiotu kierującego do uregulowania opłat za studia danego słuchacza,
- kserokopię dowodu osobistego lub paszportu,
- dwie średnie koperty zaadresowane do siebie,
- oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem studiów.
Wniosek o przyjęcie, kwestionariusz osobowy oraz zobowiązanie należy wydrukować ze swojego panelu słuchacza po aplikacji on-line na dane studia.
Wszystkie dokumenty należy złożyć w bialej, wiązanej teczce opisanej nazwą studiów podyplomowych oraz imieniem i nazwiskiem.
Dokumenty należy złożyć w Sekretariacie Katedry Rachunkowości w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.
W razie potrzeby termin ten może być przedłużony na wniosek osoby zainteresowanej (prosimy kontaktować się mailem lub telefonicznie z Sekretariatem Katedry Rachunkowości).
Sekretariat Katedry Rachunkowości
osobiście
ul.Towarowa 53, 1 piętro, p.107
pon.-pt. 8.00-15.00
listownie
Sekretariat Katedry Rachunkowości
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia Podyplomowe Accounting and Financial Management – Advanced Level
Edycja studiów podyplomowych nie zostanie uruchomiona w przypadku, gdy na studia zapisanych będzie mało osób, co nie zapewni samofinansowania się studiów. Kandydaci zostaną o tym poinformowani, a w wypadku wolnych miejsc na innych kierunkach studiów podyplomowych organizowanych w tym czasie przez Katedrę Rachunkowości, zostaną im zaproponowane inne studia.
Wniosek o wystawienie faktury
Aby otrzymać fakturę po dokonanej zapłacie lub do zaplaty, należy złożyć odpowiedni wniosek do Działu Finansowo-Księgowego Uczelni (mail: faktury@fnc.ue.poznan.pl).
Wszelkie informacje dotyczące faktur: Dział Finansowo-Księgowy (tel.061 856 91 20).
Druki wniosków o wystawienie faktury do pobrania po dokonaniu aplikacji na dane studia.
Rezygnacja ze studiów:
1. rezygnacja na etapie rekrutacji
Jeżeli kandydat nie złoży teczki do wyznaczonego terminu aplikacja zotanie anulowana.
Jeżeli kandydat złoży teczkę, a potem chce zrezygnować to musi napisać pismo zaadresowane do Kierownika Studiów Podyplomowych z informacją o rezygnacji, prośbą o skreślenie z listy i o odesłanie dokumentów.
2. rezygnacja podczas trwania studiów
Słuchacz musi napisać pismo zaadresowane do Kierownika Studiów Podyplomowych z informacją o rezygnacji, prośbą o skreślenie z listy słuchaczy i o odesłanie dokumentów.
Jeżeli słuchacz chce się ubiegać o zwrot części dokonanej wpłaty musi napisać pismo do Kwestora Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (w załączeniu potwierdzenie płatności). Pismo należy dostarczyć do Sekretariatu Katedry Rachunkowości osobiście lub pocztą.
siedziba - ul. Towarowa 53, I piętro, pok.107
adres korespondencyjny - al. Niepodległości 10, 61-875 Poznań
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala rektor. W przypadku wystąpienia różnic programowych student zobowiązany jest do uzupełnienia odpowiednich zaliczeń i uiszczenia dodatkowej opłaty.